Nová Å kodaOctavia vybavená benzÃnovým motorem 2.0 FSI s technologiÃ
prÃmého vstrikovánà dosáhla ve ctyriadvacetihodinovém testu spotreby, který usporádala Å kodaAuto ve spolupráci s motoristickým poradem Autosalon TV Prima
a spolecnostà Shell, prumerné spotreby 4,9 litru na 100 km.
Za volantem Octavie se vystrÃdalo 12 dvouclenných posádek složených prevážne ze zástupcu motoristických médià doplnených známými osobnostmi TV Prima. TestovacÃ
jÃzdy probÃhaly za bežného provozu v okolà Prahy na okruhu dlouhém 103,9 km tvoreném z 1/3 dálnicà a z 2/3 silnicemi prvnà a druhé trÃdy a nechybely ani prujezdy obcemi
a mesty.
Novinári ujeli s Octavià behem testu celkem 1248 km. Posádky se musely vyrovnat s neprÃznivými povetrnostnÃmi podmÃnkami, prudkým deÅ¡tem a pri jÃzdách v noci i s
krupobitÃm. Presto se sedm posádek mohlo v cÃli pochlubit spotrebou pod 5 litru na 100 km.
NejlepÅ¡Ã spotreby behem testu – 4,2 litru na 100 km dosáhla posádka, tvorená redaktorem denÃku MF Dnes Miroslavem Hájkem a moderátorem TV Prima Zdeòkem Mahdalem.
Nové benzÃnové motory 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW, použÃvané ve vozech Å kodaOctavia, jsou agregáty s velmi progresivnà technologiÃ, vyvinuté koncernem
Volkswagen. Vzhledem k použité technologii prÃmého vstriku paliva a vysoké tepelné úcinnosti umožòujà v urcitých režimech provozu také spalovánà extrémne chudé
smesi paliva. Ve srovnánà s klasickými benzÃnovými agregáty tak motory FSI dosahujà prÃznivejÅ¡Ã spotreby. K dalÅ¡Ãm výhodám patrà nÃzké hodnoty emisà (motory
splòujà normu EU4), vysoký výkon a prÃznivý prubeh tocivého momentu. DÃky propracovanému elektronickému systému senzoriky umožòujà tyto motory efektivne spalovat
benzÃn s oktanovým cÃslem 95 až 98. |