Tvùrce webu je i pro tebe! Postav tøeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
.: Å koda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
 Roomster
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Škoda Octavia 2.0 FSI dosáhla v testu prumerné spotreby 4,9 l :.
Nová ŠkodaOctavia vybavená benzínovým motorem 2.0 FSI s technologií prímého vstrikování dosáhla ve ctyriadvacetihodinovém testu spotreby, který usporádala ŠkodaAuto ve spolupráci s motoristickým poradem Autosalon TV Prima a spolecností Shell, prumerné spotreby 4,9 litru na 100 km.

Za volantem Octavie se vystrídalo 12 dvouclenných posádek složených prevážne ze zástupcu motoristických médií doplnených známými osobnostmi TV Prima. Testovací jízdy probíhaly za bežného provozu v okolí Prahy na okruhu dlouhém 103,9 km tvoreném z 1/3 dálnicí a z 2/3 silnicemi první a druhé trídy a nechybely ani prujezdy obcemi a mesty.
Novinári ujeli s Octavií behem testu celkem 1248 km. Posádky se musely vyrovnat s nepríznivými povetrnostními podmínkami, prudkým deštem a pri jízdách v noci i s krupobitím. Presto se sedm posádek mohlo v cíli pochlubit spotrebou pod 5 litru na 100 km.
Nejlepší spotreby behem testu – 4,2 litru na 100 km dosáhla posádka, tvorená redaktorem deníku MF Dnes Miroslavem Hájkem a moderátorem TV Prima Zdeòkem Mahdalem.
Nové benzínové motory 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW, používané ve vozech ŠkodaOctavia, jsou agregáty s velmi progresivní technologií, vyvinuté koncernem Volkswagen. Vzhledem k použité technologii prímého vstriku paliva a vysoké tepelné úcinnosti umožòují v urcitých režimech provozu také spalování extrémne chudé smesi paliva. Ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty tak motory FSI dosahují príznivejší spotreby. K dalším výhodám patrí nízké hodnoty emisí (motory splòují normu EU4), vysoký výkon a príznivý prubeh tocivého momentu. Díky propracovanému elektronickému systému senzoriky umožòují tyto motory efektivne spalovat benzín s oktanovým císlem 95 až 98.
Aleš Vanek © Copyright 2001-2005