Tvrce webu je i pro tebe! Postav teba web. Bez grafika. Bez kodra. Hned.
wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
 Roomster
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Škoda Auto investuje miliardu na rozšírení vývojového a vzdelávacího centra :.
ŠkodaAuto v príštích trech až ctyrech letech rozšírí své kapacity pro vývoj motorových vozidel v Mladé Boleslavi. Vedle velkého poctu konstrukcních pracoviš s technologií CAD budou vybudovány také nové prostory pro testovací a zkušební zarízení. Celková investice dosáhne výše 1,21 miliardy Kc, postupne bude vytvoreno až 370 nových pracovních míst, z nichž cca 80% bude urceno pro inženýry a odborníky s vysokoškolským vzdeláním. Nové príležitosti se v príštích letech otevrou zejména pro inženýry z oboru strojírenství a elektrotechniky.

Predseda predstavenstva ŠkodaAuto Detlef Wittig prohlásil: "Investice do vlastního vývoje jsou nutné s ohledem na zahájené rozšírení poctu modelových rad."
Harald Ludanek, clen predstavenstva pro technický vývoj, uvedl: "Výkony technického vývoje Škoda se vyznacují vysoce kvalitní prací a mnoha chytrými nápady, které naše zákazníky presvedcují svou užitecností a dobrým pomerem ceny a užitné hodnoty. Tím se Škoda podstatným zpusobem liší od konkurentu v této zemi, kterí tu casto vlastní pouze výrobní závod. Dlouhodobá konkurenceschopnost však lze zajistit pouze tehdy, když spolu budou vzájemne propojeny výroba s technických vývojem. Rád bych proto podekoval zástupcum mesta Mladá Boleslav a zástupcum vlády za konstruktivní spolupráci a ochotu podporit v príštích letech tento zámer."
Technický vývoj ŠkodyAuto vykazuje od založení spolecného podniku s koncernem Volkswagen neustálý rust. V roce 1991 pracovalo v technickém vývoji celkem 584 pracovníku, do roku 2004 vzrostl jejich pocet na 1437 (z toho 1020 s vysokoškolským vzdeláním). Došlo k rozsáhlé modernizaci, byla vybudovány nové vývojové kapacity. V soucasné má technický vývoj k dispozici mnoho moderních stroju, laboratorí, zkušebních a vývojových zarízení. Technický vývoj také tesne spolupracuje s ostatními znackami koncernu Volkswagen a podporuje mezinárodní výmenu pracovníku.

Spolecný projekt automobilky ŠkodaAuto a mesta Mladá Boleslav, výstavba moderního vzdelávacího centra, byl 29.6.2005 zahájen stavebními pracemi v lokalite Na Karmeli. Slavnostního aktu se zúcastnili vrcholní predstavitelé obou stran, predseda predstavenstva ŠkodaAuto Detlef Wittig, predseda dozorcí rady ŠkodaAuto Vratislav Kulhánek a primátor mesta Mladá Boleslav pan Svatopluk Kvaizar, kterí také spolecným úderem na zvon odstartovali pocátek nové éry této lokality.
Ta se tak vrací ke své puvodní funkci a poslání, nebo již na prelomu 15. a 16. století byla Karmel sídlem ucenosti a vzdelání, a už v ére Jednoty bratrské nebo poté rádu piaristu a pozdeji minoritu. Soucasný chátrající objekt by se mel stát jedním z nejmodernejších vzdelávacích center regionu. V budove konviktu by mela vzniknout pobocka stredoceské vysoké školy Jirího z Podebrad; vedle ní vyroste centrum technických univerzit, jejichž soucástí budou ucebny a laboratore, v nichž budou zamestnanci ŠkodaAuto, vysokoskolští pedagogové a studenti spolecne rešit výzkumné a vývojové projekty. Své sídlo zde najde i ŠkodaAuto Vysoká škola. Umístnením knihovny, mediatéky a studoven do rekonstruované budovy kláštera a využití kostela ke spolecenským událostem a slavnostním príležitostem vznikne prirozené spojení mezi verejným životem mesta a studentským prostredím areálu. Areál bude soucasne k dispozici oblasti vzdelávání zamestnancu Škody, které funguje ve firme již nyní.
Jak rekl predseda predstavenstva ŠkodaAuto Detlef Wittig, vybudováním vzdelávacího centra posílí Škoda dále své kompetence a rozšírí potenciál toho nejcennejšího, cím firma disponuje, svých zamestnancu. Zároveò se centrum stane inkubátorem nových nápadu a motorem inovací a progresívního vývoje s cílem obstát ve stále tvrdší konkurenci automobilového prumyslu. Svatopluk Kvaizar, primátor Mladé Boleslavi, ocenil dlouhodobý prínos automobilky pro rozvoj mesta a na projektu výstavby vzelávacího centra poukázal na výbornou spolecnou spolupráci, která pomuže Mladé Boleslavi stát se centrem kultury a vzdelanosti a lídrem akademické obce v regionu.
Areál vzdelávacího centra Na Karmeli se rozprostírá na ploše 1,7 ha a pocítá se zde s umístením zhruba tisíce lidí. Plánované investice ŠkodaAuto dosáhnou výše témer 16 milionu Euro.
Aleš Vanek © Copyright 2001-2005