wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
 Roomster
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Škoda Auto vyrobila od spojení s koncernem Volkswagen již 5 000 000 vozu :.
Již 5 000 000 vozu vyrobila ŠkodaAuto od roku 1991, kdy se stala soucástí koncernu Volkswagen. Petimilióntým automobilem, který sjel 1. listopadu 2005 ve 13:00 z montážní linky továrny v Mladé Boleslavi, se stala nová Škoda Octavia Ambiente s benzínovým motorem 1.6 MPI/75 kW. Jubilejní vuz v béžové metalické barve Sahara venovala spolecnost ŠkodaAuto Pecovatelské službe mesta Mladá Boleslav, která zajišuje pomoc 700-ti seniorum a zdravotne postiženým obcanum ve stredoceském kraji.

Koncern Volkswagen vstoupil do automobilky Škoda v dubnu 1991. V té dobe firma vyrábela rocne cca 170 000 vozu jediné rady - Škoda Favorit. Prvním výsledkem spolupráce byl jeden z nejúspešnejších automobilu v dosavadní historii znacky - Škoda Felicia, které se až do ukoncení výroby v polovine roku 2001 prodalo rekordních 1 420 441 kusu. Prvním modelem znacky, který využil strategii sdílených spolecných modulu a technologií s dalšími vozy koncernu Volkswagen, byla Škoda Octavia. Pro její výrobu byl v roce 1996 v Mladé Boleslavi vybudován nový montážní závod, dodnes považovaný za jeden z nejmodernejších v Evrope. Škoda Octavia se stala zároveò symbolem zásadního prerodu celého podniku a nastoupení nové cesty vedoucí k obnovení prestiže a image znacky. Pro nárocnou výrobu nejvetší škodovky – luxusního vozu Superb – byl v roce 2001 postaven zcela nový závod v Kvasinách.
Za více jak ctrnáct let spolupráce spolecnosti ŠkodaAuto s koncernem Volkswagen byly všechny oblasti výroby vcetne produkce agregátu a montážních závodu vybaveny nejmodernejšími technologiemi a uvedeny do plne konkurenceschopného stavu. Nejvetší pocet vozu Škoda od vstupu koncernu VW v roce 1991 – 3 756 148 sjel z montážních linek základního závodu v Mladé Boleslavi. V Mladé Boleslavi je dnes soustredená výroba a montáž vozu rad Fabia, Octavia a také produkce motoru a prevodovek, urcených nejenom pro vozy Škoda, ale i pro další znacky koncernu VW. Montážní závod Vrchlabí, který se specializuje na výrobu vozu Octavia Tour a speciálních verzí modelu Octavia (sportovní Octavia RS a vozy s pohonem všech kol – Octavia Combi 4x4) vyrobil za toto období 727 046 automobilu. Pobocný závod v Kvasinách, kde je v soucasnosti soustredená montáž modelu Superb a kde se pripravuje zahájení výroby nové modelové rady Škoda Roomster vyrobil od vstupu koncernu VW celkem 389 697 vozu. Na výrobe vozu Škoda se až do roku 2000 podílel také montážní závod Volkswagen Poznaò v Polsku, v soucasnosti sjíždení automobily znacky Škoda z montážních linek továren na Ukrajine, v Bosne a Hercegovine, v Indii a v Kazachstánu. V rámci dlouhodobé strategie mezinárodní expanze znacky se pripravuje zahájení produkce vozu Škoda také v cíne.
Jubilejním petimilióntým automobilem je typ Škoda Octavia nové generace, který byl poprvé uveden na trh na jare 2004. Verze Octavia Combi a Octavia Combi 4x4 následovaly na podzim 2004 a v letošním roce byla nabídka této modelové rady doplnená i o sportovní rodinný vuz – Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Combi RS. Popularitu modelu Octavia dokazují prodejní výsledky, jeho technickou vyspelost pak ocenení odborníku.
V letošním roce si automobilka Škoda pripomíná také 100 let od vyrobení prvního automobilu a 110 let od zahájení výroby dopravních prostredku v Mladé Boleslavi. V soucasné dobe se vozy znacky Škoda prodávají na 85 trzích celého sveta a celková produkce ŠkodaAuto by mela v letošním roce dosáhnout rekordních 491 000 automobilu modelových rad Fabia, Octavia Tour, Octavia a Superb.
Aleš Vanek © Copyright 2001-2005