ŠkodaAuto na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu predstavuje následníka Fabie Combi
Nová Fabia Combi obsahuje hlavní designové linie modelu Fabia a svou koncepcí má ambici stát se stylovým rodinným vozem. Ve srovnání
s predchozím modelem došlo k mírnému nárustu vnejších rozmeru karoserie, což se znovu pozitivne projevilo v nabídce vnitrního prostoru zejména pro cestující vzadu.
Nová Fabia Combi je o 7 mm delší a o 46 mm vyšší. Délka 4239 mm, stejne jako šírka 1642 mm a výška 1498 mm tvorí dobrý základ pro prostorný interiér.
Znatelne vzrostla predevším velikost zavazadlového prostoru, jehož základní objem nyní ciní 480 l, po sklopení zadních delených sedadel je k dispozici objem
1460 l. Temito parametry muže nová Fabia Combi konkurovat i vozum o trídu výše. |
Vedle svežího designu, který navazuje na model hatchback, nabízí nový model také radu praktických
a komfortních prvku. Mezi jeho silné stránky patrí predevším prostor pro cestující na zadních sedadlech, vetší zavazadlový prostor, množství odkládacích prostoru,
kvalitní materiály v interiéru nebo roleta pro zakrytí zavazadlového prostoru se stejným zpusobem ovládání jako u Octavie Combi.
Mezi další exponáty patrí studie vozu Fabia Scout postavená na základe nového modelu Fabia Combi. Nese znaky známé designové linie "Scout",
doposud predstavené již v sériových vozech Octavia Scout a Roomster Scout.
Nabídka motoru bude zahrnovat tri benzinové pohonné jednotky: 1.2 HTP/51 kW, 1.4 16V/63 kW a 1.6 16V/77 kW, a tri dieselové agregáty 1.4 TDI/51 kW, 1.4 TDI/59 kW
a 1.9 TDI/77 kW. Všechny pracují s petistupòovou manuální prevodovkou. Na prání je možno verzi 1.6 16V/77 kW vybavit také šestistupòovou automatickou prevodovkou
Tiptronic. Pro oba výkonnejší vznetové motory (1.4 TDI PD/59 kW a 1.9 TDI PD/77 kW) je k dispozici také filtr pevných cástic.
Pro první generaci Fabie Combi se dosud rozhodlo více než 630.000 zákazníku na celém svete. Ve výrobe zustane minimálne do konce roku 2007. |