Tvrce webu je i pro tebe! Postav teba web. Bez grafika. Bez kodra. Hned.
wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
 Roomster
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Škoda Yeti II :.

Na frankfurtském autosalonu v roce 2005 predstavila ŠkodaAuto ve svetové premiére designovou studii ŠkodaYeti II

Na frankfurtském autosalonu v roce 2005 nebyla nová Octavia RS jedinou lahudkou na stánku firmy ŠkodaAuto. Automobilka totiž pripravila ješte jedno prekvapení, o kterém nemel nikdo ani tušení - designový koncept otevreného vozu s odnímatelnou pevnou nebo plátenou strechou. Koncept je založen na bázi studie Škoda YETI, predstavené v breznu 2005 na jubilejním 75. autosalonu v Ženeve.

Studie Škoda Yeti se poprvé predstavila verejnosti na ženevském autosalonu na jare roku 2005, kde vyvolala pozitivní ohlas. Design prátelského a kompaktního SUV, který se vedome zrekl agresivních prvku, si svým zjevem získal zájem odborné i laické verejnosti. Nyní na autosalonu IAA ve Frankfurtu prezentuje ŠkodaAuto otevrenou pick-up verzi vozu Yeti. Bezesporu nejvetší zajímavostí studie je variabilní strešní systém, který svými ruznými kombinacními možnostmi delá z Yetiho opravdového mistra promen. Už puvodní uzavrená varianta byla na ženevském autosalonu svou uvolnenou a jednoduchou prirozeností kontrastem mezi vystavovanými vozy. Také další, tentokráte otevrená verze vozu Yeti dokazuje, že auta, která oslovují emoce, nemusí být vždy jen nízká a rychlá. V této verzi je Yeti pripraven na safari v džungli velkomesta.

Strešní systém
Variabilní strešní systém byl vyvinut spolecne s designovým oddelením firmy Karmann a vyroben v její prototypové dílne. Kombinace hardtopu a softtopu (plátené strechy) umožòuje ruzné varianty "otevrené" jízdy. Pokud se hardtop vpredu odejme, vidí nad sebou ridic a spolujezdec modré nebe. Pokud se odejme jenom softtop vzadu, propujcuje to Yetimu klasický vzhled pick-upu a jeho vysoké užitné kvality. Posádka vpredu sedí ve stínu a muže se tešit z proudení cerstvého vzduchu z otevrené zadní cásti Yetiho. V prípade, že se odejmou oba díly strechy a zadní bocní skla se zasunou do pripravených úložných prostoru za polstrováním bocních sten, je vuz pripraven na maximální požitek z jízdy v otevreném voze. Prední dvere mají navíc bezrámové vedení okenních skel jako u klasického kabrioletu.

Hardtop
Hardtop tvorí celou bílou prední polovinu strechy. Je ukotven v horním rámu predního skla a v ochranném oblouku z B sloupku. Po uvolnení se dají vnejší konce složit na strední díl a celý strešní systém lze bez problému uložit do speciální prihrádky na dne zavazadlového prostoru.

Softtop
Plátenou strechu lze buï pouze svinout dolu, nebo kompletne vyjmout. V prícném smeru drží tvar díky napínacím prvkum, které jsou ukotveny v odpovídajících vybráních v bocních obloucích. Zajištením nebo odjištením techto napínacích prvku se softtop fixuje nebo odjišuje. Pokud se strecha zcela vyjme, dá se uložit podélne ke smeru jízdy mezi zadní sedadla.
Interiér
Interiér je navržen s ohledem na maximální funkcnost a predpokládané využití vozu. Všechny ovládací prvky jsou proto snadno dostupné a rešeny tak, aby byly jednoduché na obsluhu a zároveò odolné proti poškození. Použití nových generací materiálu a syntetických látek zase ukazuje, jak muže být moderní a mladá estetika sportovního oblecení a produktového designu nasazena i v automobilové oblasti.

Záï studie Yeti byla prepracována na otevrenou verzi: sklopením obou zadních sedadel do podlahy lze vytvorit zcela rovnou ložnou plochu ve stylu vozu pick-up, která je navíc opatrena podélnými gumovými žebry. Vnitrní bocní steny jsou výklopné a vzniklé schránky slouží k bezpecnému uložení zadních bocních skel. Zadní stena se vyklápí klasicky smerem dolu. Pri jejím sklopení se pres mezeru, která zde jinak normálne vznikne, vysune další díl podlahy. Jednoduše se tak vytvorí zcela rovná prodloužená a snadno prístupná ložná plocha s délkou témer dva metry. Ovládací spínac zadní steny je šikovne integrován v písmenu "O" v nápisu Škoda na zádi vozu.

Na stredové konzole dominují dva hlavní prvky: inovativní radicí páka a hudební soustava. radicí páka má speciální manžetu, která je díky použití extrémne elastického textilního materiálu neustále dokonale vypnutá, bez ohledu na to, v jaké poloze se páka nachází. Vyjímatelná hudební soustava mezi predními sedadly má horní ovládací plochu. Soucástí této audiosoustavy jsou i integrované reproduktory, které se dají rovnež vyjmout.
© 2001 - 2009 ŠKODA AUTO | Powered by Aleš Vanek | všechna práva vyhrazena
ŠKODA AUTO