Fabia WRC používá dvoulitrovou verzi motoru 1.8 20V, který prošel v posledních letech
intenzivním vývojem a prokázal svoje prednosti ve vozech ŠkodaOctavia WRC. Výkon motoru všech výrobcu automobilu, kterí se úcastní mistrovství sveta
v automobilových soutežích, je predpisy FIA omezen na 220 kW.
Na speciální soutežní šestistupòovou prevodovku navazuje soustava pohonu všech kol. Mezinápravový a prední diferenciál jsou umísteny ve skríni prevodovky, pricemž
stejne jako diferenciál zadní nápravy jsou elektronicky rízeny. rízení celého systému pohonu všech kol zajiš»uje vlastní elektronická rídicí jednotka v závislosti
na úhlu natocení predních kol, rychlosti vozu, otáckách jednotlivých kol, tlaku v brzdovém systému, poloze škrticí klapky a dalších parametrech.
Elektronická komunikace s rídicí jednotkou motoru probíhá prostrednictvím sbernice CAN-Bus. Všechna data o funkci rídicího systému pohonu 4x4 jsou behem
rychlostních zkoušek zaznamenávána a v servisní prestávce vyhodnocována.
Po jejich analýze mohou být eventuální nedostatky, prípadne závady odstraneny, anebo muže být nastavení systému pohonu 4x4 upraveno podle zmeny charakteru trate.
Soutežní prevodovka je vybavena poloautomatickým razením, které se ovládá tlacítky na volantu.
Poloautomatické razení umožòuje zmenu rychlostního stupne s minimálním prerušením prenosu hnací síly a tím zároveò s minimální casovou ztrátou. Koordinaci celého
radicího procesu obstarává samostatná elektronická rídicí jednotka, která je prostrednictvím sbernice CAN-Bus zároveò ve spojení s rídicí jednotkou motoru.
Ve voze zustává také konvencní radicí páka, kterou lze v prípade poruchy poloautomatického sekvencního razení využít pro manuální razení rychlostních stupòu. Poblíž
radicí páky je umístena páka rucní brzdy, která se od sériového provedení výrazne odlišuje svojí délkou, umístením co nejblíže ridicovy ruky a zpusobem aktivace brzd.
Vybavení celého interiéru je podrízeno výhradne funkcnosti. Prístrojová deska vychází z designu sériové verze, je však z extrémne lehkých materiálu. Na míste obvyklého
prístrojového panelu je ve voze Fabia WRC displej s kontrolkami, který poskytuje jen základní informace o možném prekrocení hranicních hodnot u funkcí duležitých
pro soutežní provoz.
Vedle displeje se nachází velký digitální ukazatel zarazené rychlosti a signalizace optimálních otácek pro zvolený prevodový stupeò. Spolujezdec má k dispozici na
vetším displeji prakticky stejné informace jako pilot. Ty mohou být zobrazeny v digitální nebo grafické forme v závislosti na potrebe sledování ruzných funkcí, jako
napríklad otácek motoru, teploty chladicí kapaliny a oleje v motoru a prevodovce, tlaku oleje, preplòování atd.
Pod velkým displejem spolujezdce je umísten navigacní prístroj s palubním pocítacem, který poskytuje informace o trati, case, rezerve paliva, dojezdu atd. Všechny
ovládací prvky jsou usporádány tak, aby se nacházely v dosahu posádky pevne pripoutané šestibodovými bezpecnostními pásy.
K predepsanému bezpecnostnímu vybavení patrí krome vestaveného ochranného rámu také centrální odpojování akumulátoru a protipožární soustava. Samozrejmostí je vnitrní
komunikacní systém mezi jezdcem a spolujezdcem, a také vysílacka pro spojení s doprovodem. |