Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
  > ceník a výbavy
  > barvy a potahy
  > technika
  > technická data
  > fotogalerie
 Roomster
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Škoda Octavia - technika :.
Nejduležitejšími technickými novinkami druhé generace Octavie jsou nová víceprvková zadní náprava, standardní montáž kotoucových brzd na zadní kola ve všech provedeních, hlavové airbagy, bezpecnostní operky hlavy u predních sedadel, elektrohydraulický posilovac rízení, benzinové motory s prímým vstrikováním paliva FSI a dvouzónová klimatizace.
Automatické rozsvícení svetel
Napr. pri vjezdu do tunelu se samocinne aktivují potkávací svetla. Na našem trhu bude aktivní funkce Day Light pro celodenní svícení. V nabídce budou i xenonové svetlomety.
Sterace Aero
Pružná stírátka zajiš»ující velmi úcinné cištení skla. V nabídce je rovnež deš»ové cidlo.
Okenní airbagy
K sériovým dvema predním a dvema bocním airbagumm se dodávají také dva okenní, které pri bocním nárazu chrání hlavy cestujících vpredu i vzadu. Pri nehode se dále samocinne zastaví prísun paliva, odjistí zámky všech dverí a rozsvítí se varovné blikace a vnitrní osvetlení.
Samocinná prevodovka DSG pro diesel
Sériove se dodává peti- nebo šestistupòová prevodovka s manuálním razením. Pro motory s výkonem od 75kW výše je na prání k dispozici šestistupòová automatická prevodovka Tiptronic s rucní volbou nebo nove vyvinuté ústrojí DSG se dvema spojkami, které zajiš»ují velmi rychlou a hladkou zmenu stupòu.
Elektromechanický posilovac rízení
Jeho úcinek se s rostoucí rychlostí snižuje, což umožòuje snadné otácení volantem pri parkování, a zároveò zajiš»uje dostatecný kontakt s vozovkou pri vysokých rychlostech.
Dieselové motory TDI
Dve moderní jednotky s nejnovejší generací vstrikování systému Pupme-Düse, jak 1.9 TDI, tak modernejší 16ventilový 2.0 TDI mají turbodmychadlo s promennou geometrií lopatek a chladicem stlaceného vzduchu.
Benzinové motory FSI
Jednotky 1.6 a 2.0 dostanou prímé vstrikování paliva FSI, ctyrventilový rozvod a promenné casování ventilu, což vede k vynikajícím hodnotám výkonu a tocivého momentu pri zachování nízké spotreby paliva.
Parkovací cidla
Nejen vzadu, ale i vpredu.
Sportovne ladený podvozek
Za príplatek se dodává sportovneji odladený podvozek s tvrdším pérováním a vylepšenými jízdními vlastnostmi.
Dvojí urychlovac brzdného úcinku
Základní verze používají mechanický MBA, kdo si priplatí za stabilizacní systém ESP, dostane i úcinejší hydraulický HBA. V obou prípadech jde o zarízení, které zkracuje brzdnou dráhu pri intenzivním brždení.
Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách
Systém TPM (Tyre Pressure Monitoring) kontroluje tlak v pneumatikách. Je založen na porovnávání otácek jednotlivých kol, pricemž využívá snímacu otácek kol systému ABS.
Navigace s TCM
Nový navigacní systém má funkci TMC, která dovoluje prijímat aktuální dopravní informace a menit podle nich doporucovanou trasu. Disponuje barevným displejem a hlasovým výstupem.
Samocinná klimatizace Climatronic
Je duální, takže umožòuje individuální nastavení teploty pro levou a pravou cást vozu, elektronika rídí množství, teplotu i smer proudení vzduchu. Rozdíl v teplotách nalevo a napravo muže cinit 5 až 6 stupòu.
Aktivní hlavové operky vpredu
Prední operky jsou nejen výškove nastavitelné, ale také sklopné. V nabídce jsou také "aktivní", tzn. že zamezují riziko zranení krku zejména pri nárazu zezadu.
Zadní víceprvková náprava
Tvorí duležitou novinku na podvozku, která zajiš»uje výrazne lepší jízdní vlastnosti i komfort. Tvorí ji tri prícná a jedno podélné rameno. Je navržena s nepatrným rídicím úcinkem, takže mírne zvetšuje nedotácivost, což prispívá ke zvýšení smerové stability vozu.
Pozinkovaná karoserie
Se zárukou 12 let na neprorezivení.
Lepší aerodynamika (Cx=0,30)
Kotoucové brzdy i vzadu
Tri tríbodové pásy, tri operky
C 2001 - 2011 | všechna práva vyhrazena