Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
 Roomster
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Škoda Octavia RRS, Riechert Racing :.
V roce 1995 se v Nemecku dal dohromady šesticlenný tým lidí, aby zacali podnikat v nové vední disciplíne - ladení aut. Založili tedy firmu Riechert-Racing a jelikož meli všichni nejaké zkušenosti ze sveta autosportu, presne vedeli, co taková sportovní úprava aut vyžaduje a co je k tomu potreba. A tak si zajistili dodavatele zvucných jmen a kvalitních výrobku, mezi které patrí Bilstein, KW, Dunlop, BF Goodrich apod. Zpocátku se zamerili na klasické nemecké vozy znacek Volkswagen, Audi a Opel, postupem casu rožšírili svuj sortiment i na mladoboleslavskou ŠkoduAuto.
Z nabídky vozu ŠkodaAuto si Riechert-Racing vybral model OctaviaRS. Ta má v základu motor 1.8 20V Turbo o výkonu 132 kW a maximálním tocivém momentu 235 Nm. Úpravce do svého modelu RRS použil motor z Audi TT Quattro o výkonu 165 kW (stejný používá i Seat Leon Cupra R), nahnal chiptuningem rídící jednotky a pozmeneným sacím potrubím a vetším turbodmychadlem neskutecných 250 kW (340 koní) pri 6500 otáckách, maximálního tocivého momentu 431 Nm motor dosahuje pri 4070 otáckách. Zvuk mají na svedomí ladené svody, potrubí a výfuk od firmy Remus, jehož tlumic je zakoncen nezvykle dlouhými koncovkami o prumeru 2x90mm.
K tomu pribyl i sportovní filtr, který se v nalešteném motoru vyjímá. Z duvodu chlazení byl vymenen sériový chladic za mnohem vetší, který se rozprostírá pred celým motorem. Kapota motoru byla opatrena tremi otvory, sloužícími k prísunu kyslíku k filtru a odvetrávání proudu vzduchu nasávaného mohutným predním spoilerem.
O to, aby vuz pri takovém výkonu pevne sedel na silnici, se stará výškove stavitelný sportovní podvozek Bilstein. Za tímto úcelem bylo upraveno i zavešení kol, které bylo vyztuženo. Prilnavost zajiš»ují pneumatiky Dunlop Sport SP9000 245/30 ZR19, nazuté na velmi slušivé peticípé disky OZ Antares 8,5 x 19".
Pres ne se dívají na svet vetrané, vpredu dokonce derované kotouce AP Racing 330x22mm, což je oproti sériovým 312mm citelné zlepšení brzdného úcinku. Ve voze se tak clovek cítí nesrovnatelne bezpecneji i pres velký temperament motoru.
cerno-stríbrný interiér žádných citelných zmen nedoznal. Sériová palubní deska byla opatrena precíslovaným otáckomerem a tachometrem. Standardní pedály byly vymeneny za sportovní a zmene se nevyhnula ani kulisa radící páky, která teï obstarává šestistupòovou manuální prevodovku. Opravdovou pastvou pro oci však jsou sportovní kožené sedacky Recaro s logem Riechert-Racing, které mohou být vybaveny šestibodovými bezpecnostními pásy. Vzadu se v tom prípade objeví místo normální sedacky jen nouzová lavice, postrádající jakýkoliv komfort. Na zemi pak jsou tkané textilní koberce opet s logem RRS.
Pri celkovém pohledu na vuz zaujmou nejen ony chladící otvory na prední kapote, ale i mohutný prední spoiler s SPZ umístenou ve stylu Alfa Romeo, tj. nalevo a zadní krídlo. A pri maximální rychlosti 273km/h je krídlo skutecne potrebné. I sprint se odehrává v casech hodných sportovních aut. OctaviaRRS atakuje rychlost 100km/h za 6,7 sekund.
OctaviaRRS není novinkou, úpravce ji nabízí už delší dobu za 35 000 EUR, 28 000 EUR pak stojí slabší verze se 170 kW. Více na www.derschnellsteskoda.de.
.: technická data :.
  Základní model
ŠkodaOctavia RS
 Motor
1.8 20V Turbo
  Typ
zážehový ctyrválec 2xOHC, 20 ventilu
  Vrtání/zdvih
81,0 x 86,4 mm
  Zdvihový objem
1781 ccm
  Max.výkon
250kW / 6500ot
  Max.tocivý moment
431Nm / 4070ot
 Jízdní vlastnosti
  Max.rychlost
273 km/h
  Zrychlení z 0-100 km/h
6,7 s
  Zrychlení z 0-130 km/h
10,1 s
  Zrychlení z 0-160 km/h
13,3 s
  Zrychlení z 0-200 km/h
21,2 s
  Pružnost z 60-100 km/h
6,3 s (VI)
  Pružnost z 80-120 km/h
7,9 s (V)
  Spotreba (min/max)
13,8 l (8,6 l/25,8 l)
 Podvozek (Bilstein)
  Zavešení
McPherson
  Pneumatiky
Dunlop Sport SP9000 245/30 ZR19
  Ráfky
OZ Antares
  Kola
8,5 x 19"
  Brzdy vpredu
330 mm; kotoucové, derované
  Brzdy vzadu
256 mm; kotoucové
 Rozmery
  Délka
4507 mm
  ©írka
1741 mm
  Výška
1413 mm
  Rozvor
2500 mm
  Rozchod kol vpredu
1560 mm
  Rozchod kol vzadu
1528 mm
  Pohotovostní hmotnost
1395 kg
  Užitecná hmotnost
475 kg
.: fotogalerie :.




C 2001 - 2011 | všechna práva vyhrazena