Z nabídky vozu
ŠkodaAuto si
Riechert-Racing vybral model
OctaviaRS. Ta má v základu motor
1.8 20V Turbo o
výkonu
132 kW a maximálním tocivém momentu
235 Nm. Úpravce do svého modelu
RRS
použil motor z
Audi TT Quattro o výkonu
165 kW (stejný používá i
Seat Leon Cupra R),
nahnal chiptuningem rídící jednotky a pozmeneným sacím potrubím a vetším turbodmychadlem neskutecných
250 kW (340 koní) pri 6500 otáckách, maximálního tocivého momentu
431 Nm motor dosahuje
pri 4070 otáckách. Zvuk mají na svedomí ladené svody, potrubí a výfuk od firmy
Remus, jehož
tlumic je zakoncen nezvykle dlouhými koncovkami o prumeru 2x90mm.
K tomu pribyl i sportovní filtr, který se v nalešteném motoru vyjímá. Z duvodu chlazení byl vymenen
sériový chladic za mnohem vetší, který se rozprostírá pred celým motorem. Kapota motoru byla opatrena
tremi otvory, sloužícími k prísunu kyslíku k filtru a odvetrávání proudu vzduchu nasávaného mohutným
predním spoilerem.
O to, aby vuz pri takovém výkonu pevne sedel na silnici, se stará výškove stavitelný sportovní podvozek
Bilstein. Za tímto úcelem bylo upraveno i zavešení kol, které bylo vyztuženo. Prilnavost zajiš»ují
pneumatiky
Dunlop Sport SP9000 245/30 ZR19, nazuté na velmi slušivé peticípé disky
OZ Antares 8,5
x 19".
Pres ne se dívají na svet vetrané, vpredu dokonce derované kotouce
AP Racing 330x22mm, což je
oproti sériovým 312mm citelné zlepšení brzdného úcinku. Ve voze se tak clovek cítí nesrovnatelne
bezpecneji i pres velký temperament motoru.
cerno-stríbrný interiér žádných citelných zmen nedoznal. Sériová palubní deska byla opatrena precíslovaným
otáckomerem a tachometrem. Standardní pedály byly vymeneny za sportovní a zmene se nevyhnula ani kulisa
radící páky, která teï obstarává šestistupòovou manuální prevodovku. Opravdovou pastvou pro oci však jsou
sportovní kožené sedacky
Recaro s logem
Riechert-Racing, které mohou být vybaveny
šestibodovými bezpecnostními pásy. Vzadu se v tom prípade objeví místo normální sedacky jen nouzová
lavice, postrádající jakýkoliv komfort. Na zemi pak jsou tkané textilní koberce opet s logem
RRS.
Pri celkovém pohledu na vuz zaujmou nejen ony chladící otvory na prední kapote, ale i mohutný prední
spoiler s SPZ umístenou ve stylu Alfa Romeo, tj. nalevo a zadní krídlo. A pri maximální rychlosti
273km/h je krídlo skutecne potrebné. I sprint se odehrává v casech hodných sportovních aut.
OctaviaRRS atakuje rychlost 100km/h za 6,7 sekund.
OctaviaRRS není novinkou, úpravce ji nabízí už delší dobu za
35 000 EUR,
28 000 EUR
pak stojí slabší verze se
170 kW. Více na
www.derschnellsteskoda.de.