V klasickém ctyrmístném kupé je neobycejne zdarile spojena nadcasová elegance se sportovní dravostí
podporenou mimorádnými výkony. I když ŠkodaTudor vychází ze soucasného nejvetšího modelu Superb,
spíše než o ostrý sportovní vuz jde o krásné, elegantní klasické kupé se sportovním duchem.
Tudor je však bohužel pouze designérskou studií, kterou mladoboleslavská znacka nebude vyrábet.
Má totiž sloužit pouze jako stylistické cviceni designéru, a ukázat tvurcí potenciál znacky, což se
bezpochyby zdarilo.
Príï vozu se podobá již zmiòovanému superbu, profil a zadní partie jsou však zcela nové. Tudor má
stejne jako modely Octavia a Suberb charakteristicky vykrojené zadní bocní okno, v tomto
prípade je však provedeno ostreji, pri pohledu z boku také zaujmou výrazne vystupující blatníky.
Velmi povedená je také zadní cást vozu, která nese svítilny, které jsou tvarovou variací tech u
soucasných škodovek, ale v prípade Tudoru mají jiné vnitrní usporádání. cervené krycí sklo tvorí
souvislý pás a obepíná bílé, které je spolecné pro couvací i smerová svetla.
Interiér se svým strízlivým pojetím príliš neliší od modelu Superb a Octavia, v tomto kupé
však najdeme sportovní tríramenný volant.
Snížený podvozek, jinak zcela shodný se Superbem, je spolu se sportovne upravenou charakteristikou
odpružení zárukou vynikajících jízdních vlastností pri zachování vysokého cestovního komfortu. Sportovnímu
charakteru vozu odpovídá i pohonná jednotka; silný motor V6 2.8 30V/142 kW pohání pres prímo
razenou petistupòovou prevodovku kola prední nápravy. Samozrejmostí jsou rovnež všechny dnes používané
elektronické stabilizující systémy, vcetne ESP.
Prestože je ŠkodaTudor plne funkcním automobilem využívajícím nejmodernejší technologie (a tedy
reálne vyrobitelný), o nabídce tohoto modelu automobilka v soucasné dobe neuvažuje. Bohužel koncernová
strategie zrejme nedá podobnému automobilu šanci, protože kupé proste rodinnému image nejak nesedí...
Ovšem vzhledem k tomu, že je Tudor spiše noblesní, než sportovní, treba se jednou podobného vozu
s okrídleným šípem ve znaku dockáme. Zatím se lze pouze domnívat, který z designerských prvku této studie
v nejbližší dobe objeví u sériových modelu Škoda. |