Nová
Škoda Octavia si odbyla premiéru na mezinárodním autosalonu v
Ženeve. Bylo
zachováno velmi úspešného konceptu první generace - za stejné peníze nabídnout v nižší střední třídě porádný "kus auta" víc než konkurence a díky tomu ji prekonat
nabídkou užitné hodnoty. Samozřejme byla použita nejnovejší koncernová technika a moderní design. Revoluce se zde nekoná, ale na druhou stranu použít termín evoluce
také není na míste. Nová
Octavia a Škoda
Octavia Combi se
díky podvozku s rozvorem 2578 mm dokázala
zbavit svého nejvetšího stigmatu, a sice stísneného prostoru na zadních sedadlech.
Octavia pritom i nadále zustává v prostoru mezi nižší strední a strední trídou. Prídi nové octavie samozrejme dominuje dnes již typická maska chladice
s vertikálním žebrováním v chromovaném rámecku. Kapota motoru je opet opatrena dvojicí stredových prolisu, její okraje tentokrát vytvárejí písmeno "V". Zvetšené
prední blatníky zdurazòují robustnost, otvor pro zvednutí kapoty se ale zákonite zmenšil. Mlhové svítilny v predním nárazníku mají prekvapive velkou plochu. Oba
nárazníky jsou ve spodní cásti opatreny díly z nelakovaného cerného plastu, což je velmi praktické a zároveò to vuz opticky odlehcuje. Robustními boky karoserie nová
"
Octávka" podtrhuje výrazný zlom táhnoucí se po celé délce vozu. V souladu se soucasným trendem má nová octavia bocní blikace integrované do zpetných zrcátek.
Originálním prvkem designu bocní cásti karoserie je také sloupek
B (strední sloupek), který u bocních oken vytvárí zaoblené spodní rohy. Zadní bocní dvere
mají kolem zadního podbehu podobné zaoblení, jako u Fabie. Elegantní linie mohutné splývavé záde je témer totožná s predchozím modelem. Koncové svítilny zasahují
až do boku karoserie. Upoutá i jejich "nocní design" - velkoplošné koncové svítilny zárící do tmy totiž vytvárí plochu ve tvaru "
C".
Interiér nové
Octavie je komfortnejší, prostornejší a pusobí také luxusnejším dojmem než u první generace. Nová prístrojová deska je mohutnejší a je z velké
cásti vyrobena z mekceného plastu, který svým designem pripomíná kuži. Ta je spolu s výplnemi dverí rozdelená lištami, které jsou u ruzných stupòu výbavy odlišné. Ke
komfortní atmosfére prispívají i detaily - jako chromované kliky dverí s mekkou silikonovou výstelkou z vnitrní strany. Jednou z mnoha novinek v interiéru vozu je také
nahrazení zajiš»ovacích kolícku zámku dverí signalizacní cervenou blikající diodou ve dverích ridice. K uživatelskému komfortu prispívá množství promyšlených odkládacích
prostoru: prihrádky v predních i zadních dverích, držák velkých láhví (1 litr) v obou predních dverích, rozmerná, osvetlená a klimatizovaná schránka v prístrojové desce
pred spolujezdcem, uzavíratelná schránka na prístrojové desce uprostred, schránka vlevo pod volantem (pojme napríklad dve plechovky s nápoji), odkládací prihrádka
ve stredové konzole, nebo výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, prihrádky v plastovém obložení sedáku predních sedadel, kapsy na zadní strane predních
sedadel. Vystupující stropní panel se samostatným osvetlením v zadní cásti vozu ci sympatický
Jumbo Box mezi predními sedadly, který zároveò privádí temperovaný
vzduch pro cestující vzadu. Odmlžování celního skla má nyní na starosti lišta rozvádející vzduch pres celou jeho šírku. Z ní rovnež proudí stovkami miniaturních otvoru
vzduch do interiéru, takže vetrání je zcela bezpruvanové. ctyrramenný volant je opet standardne výškove i podélne nastavitelný. Rozmístení všech kontrolních i ovládacích
prvku respektuje tradicní osvedcené schéma - vše je logické, prehledné a asnadno dosažitelné. Prístrojová deska je opet podsvícená príjemným zeleným odstínem, který
minimalizuje únavu ridicových ocí. Soucásti výbavy Elegance je klimatizace Climatronic, alternativu predstavuje elektronicky rízená dvouzónová klimatizace Climatronic,
která umožòuje nastavit ruzné teploty vzduchu pro pravou a levou polovinu vozu s rozdílem až 6
°C.
Již v základním provedení disponuje nová Octavia bohatou výbavou s mnoha prvky. V
Classicu naleznete napríklad ctyri airbagy (celní i bocní), protiblokovací
systém ABS, centrální zamykání, tretí tríbodový pás na zadních sedadlech, výškove nastavitelnou sedacku ridice, výškove i podélne nastavitelný volant, bocní ukazatele
smeru integrované ve vnejších zpetných zrcátkách, úcinné sterace Aero s intervalovým spínacem, prípravu pro autorádio se ctyrmi reproduktory ve výplních predních dverí,
vypínaní airbagu spolujezdce (pro prípad montáže detské sedacky na prední sedadlo) i dvoje úchyty ISOFIX pro detskou sedacku na zadních sedadlech.
S verzí
Ambiente zcela samozrejme získáváte všechny standardní prvky výbavy základního provedení
Classic. Navíc se mužete tešit napríklad na elektricky
nastavitelná a vyhrívaná vnejší zpetná zrcátka, palubní pocítac na prístrojovém panelu, tónovaná skla, vnejší zrcátka a kliky lakované v barve karoserie, plastové
ochranné lišty na bocích vozu, osvetlení interiéru i vzadu (se dvema ctecími lampickami vpredu), nebo na systém kontroly uzavrení dverí, signalizovaný kontrolkou na
prístrojovém panelu. Také pro Ambiente jsme pripravili rozsáhlou nabídku mimorádných výbav a výbav na prání. Stací si jen vybrat.
Nejvyšší úroveò výbavy nové Octavie
Vám nabízíme v provedení
Elegance. V této skvele vybavené verzi nechybí napríklad dvouzónová klimatizace Climatic, elektricky ovládaná okna vpredu a vzadu s
ochranou proti sevrení a detskou pojistkou, odkládací schránka Jumbo Box mezi predními sedadly s nastavitelnou loketní operkou, chlazeným vnitrním prostorem a výdechy
pro prívod vzduchu k zadním sedadlum na zadní strane, mlhové svetlomety, 15" kola Orion z lehké slitiny, dálkové ovládání centrálního zamykání se sklopným klíckem,
osvetlení nástupního prostoru integrované ve vnejších zpetných zrcátkách, loketní operka vzadu uprostred s možností vytvorení pruchozího otvoru ze zavazadlového
prostoru, nebo príprava pro autorádio s osmi reproduktory, ctyrmi ve výplních predních dverí a ctyrmi v zadních dverích.