Tvrce webu je i pro tebe! Postav teba web. Bez grafika. Bez kodra. Hned.
wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
 Roomster
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Škoda Octavia a Superb v novém modelovém roce 2006 :.
Na ženevském autosalonu prezentovala automobilka ŠkodaAuto krome studie Yeti a limitované Edice 100 také nekolik novinek pro Octavii a Superb modelového roku 2006.

Škoda Octavia v modelovém roce 2006
Významnou novinkou je systém DSR (Driver Steering Recommendation), který zvyšuje úcinnost stabilizujícího systému ESP. Toho je dosaženo plným využitím vlastností elektromechanického posilovace rízení. DSRzasahuje predevším v prípadech, dojde-li k intenzivnímu brzdení (aktivuje se systém ABS) za velmi rozdílných adhezních podmínek na levém a pravém kole vozu (napr. jedno kolo na snehu a druhé na suché silnici). Standardní systém ESP zasáhne tak, aby nedošlo ke smyku a ridic byl schopen udržet vozidlo na vozovce a vyhnout se prípadné prekážce. V extrémních prípadech tak muže dojít ke zkrácení brzdné dráhy až o 10 % oproti vozum se standardním systémem ESP.
Další novou funkcí, o kterou lze doplnit systém ESP, je asistent pro rozjezd do kopce HHC (Hill Hold Control). Tento asistent umožòuje pohodlné rozjetí do kopce bez rizika couvnutí smerem vzad i bez použití parkovací brzdy. Pokud ridic po zastavení vozu v kopci uvolní brzdový pedál, systém HHC udrží po dobu 1 až 2 sekund tlak v brzdovém systému. Pri následném rozjezdu pak tlak postupne snižuje – úmerne se vzrustajícím hnacím momentem prenášeným na kola. Systém HHC je tak velmi užitecným pomocníkem pri rozjezdu do kopce napríklad na križovatkách, pri popojíždení v kolonách ci parkování.
Jako výbava na prání pro zážehové i vznetové motory je nove nabízeno nezávislé prídavné topení. Topení je schopno pracovat s obema druhy paliva vcetne bionafty a nezávisle na chodu motoru umožòuje okamžite po aktivaci temperovat interiér vozu. Systém lze aktivovat prímo tlacítkem na stredovém tunelu. Další možností je automatické spuštení podle uživatelem nastaveného programu. Toto nastavení se provádí jednoduše na multifunkcním bodovém displeji Maxi-DOT, který je nedílnou soucástí této výbavy. ridic si sám muže dopredu nadefinovat, v jaký cas a na jak dlouho se topení spustí. Lze tak nastavit vyhrátí interiéru pred plánovaným príchodem k vozu, napríklad pred ranním odjezdem do zamestnání – majitel potom prijde již k vyhrátému vozu s odmrazenými okny.
Nabídku navigacních systému rozširuje prístroj Cruise. Jedná se o novou variantu dynamické navigace s monochromatickým displejem. Prostrednictvím šipek je na displeji znázornen smer, dále jsou zde zobrazeny údaje, jako napr. vzdálenost, zbývající cas do cíle, upozornení na odbocení apod. ridic je k cíli naváden jak vizuálními, tak hlasovými pokyny. Samozrejmostí je zobrazení informací na displeji Maxi-DOT na prístrojovém panelu a možnost ovládání nekterých funkcí prístroje pomocí multifunkcního volantu. Navíc je nove tento prístroj schopen po vypocítání trasy nahrát potrebná data do pameti a udržovat vuz na zvolené trase i bez vloženého navigacního CD. Tato funkce tak umožòuje prehrávání zvukových CD i v prubehu vedení ke zvolenému cíli. Zabudovaný CD prehrávac navíc umožòuje prehrávání záznamu i ve formátu MP3. V nabídce mimorádných výbav je pro navigacní prístroj Cruise k dispozici také standardní menic na 6 CD disku umístený v zavazadlovém prostoru.
Alternativou k dosavadní príprave pro telefon GSM II je její rozšírená verze s moderní technologií Bluetooth. Sound System s celkem dvanácti reproduktory, zesilovacem se zvukovým procesorem a digitálním ekvalizérem, který byl doposud urcen pouze pro rádio Audience, je nyní nabízen i pro rádio Stream. Novou položkou v seznamu nadstandardních výbav jsou také dve verze sportovního paketu Dynamic. Soucástí tohoto paketu jsou vždy nová sportovní sedadla vpredu, nový tríramenný kuží potažený sportovní volant, manžeta, hlavice radicí páky a madlo rucní brzdy v koženém provedení. Druhá varianta je navíc doplnena o 17" kola z lehkých slitin Pegasus se sportovne upraveným podvozkem.
Paleta vnejších barev je podobne jako u ostatních modelu rozšírena o dva zcela nové metalické odstíny – zelenou Highland a modrou Storm, které nahrazují puvodní metalické barvy zelenou Natur a modrou hlubinnou.

Škoda Superb v modelovém roce 2006
Vnejší vzhled vozu oživuje nový chromovaný rámecek strední mrížky predního nárazníku. Tento elegantní prvek, který je soucástí všech výbavových stupòu, vkusne doplòuje horní chromovanou mrížku chladice a umocòuje pocit luxusu.
Pro standardní výbavu verze Elegance (u ostatních verzí jako výbava na prání) jsou urcena zcela nová 16" kola z lehkých slitin Bolid. Pro zákazníky, kterí preferují design puvodních 17" kol Cubic, zustávají tato kola v nabídce výbav na prání pro verzi Elegance.
Paleta vnejších barev je rozšírena o dva zcela nové metalické odstíny – zelenou Highland a modrou Storm, které nahrazují puvodní metalické barvy zelenou Natur a modrou hlubinnou.
Pritažlivé novinky nalezneme také uvnitr interiéru. Na první pohled zaujme ctyrramenný volant s novým designem. Od verze Comfort (u verze Classic jako soucást výbav na prání) je tento volant potažen kuží. Jako mimorádnou výbavu si zákazník muže vybrat multifunkcní volant s tlacítky pro ovládání rádia a tempomatu, prípadne i mobilního telefonu. Soucástí mimorádných výbav je také nový tríramenný sportovní volant potažený kuží.
Pestrou nabídku calounení interiéru doplòuje od modelového roku 2006 nové provedení s kuží Alcantara na stredních cástech sedadel. Toto elegantní calounení je nabízeno ve dvou barevných variantách – v cerné Onyx a v barve Ivory, a to jako mimorádná výbava pro všechny výbavové stupne (pro verzi Classic pouze v cerné Onyx).
Dalším novým, mezi zákazníky oblíbeným prvkem mimorádné výbavy je vyhrívané celní sklo. Toto rešení prináší nespornou výhodu v tom, že brání poškrábání celního skla pri neopatrném odstraòování ledu. Po aktivaci tohoto systému je totiž sklo pri teplote –5 °C odmrazeno približne behem dvou minut. Pri zapnutém vyhrívání predního skla zároveò nedochází k zamlžování okna zevnitr ani k namrzání zvencí. Tento prvek výbavy se automaticky dodává s vyhrívanými ostrikovaci celního skla.
Príznivce sportovních úprav a doplòku jiste poteší nove nabízený sportovní paket. Jeho soucástí jsou: snížený a modifikovaný podvozek (oproti standardní verzi je podvozek snížen približne o 20 mm. Modifikace zahrnuje také úpravu zadní nápravy, predních i zadních tlumicu, predních i zadních pružin, stabilizátoru prední nápravy a senzoru nastavení svetel; chromovaná zdvojená koncovka výfuku, jež umocòuje sportovní dojem zadní partie. Koncovka existuje ve dvou provedeních – pro zážehové a pro vznetové motory; tríramenný kuží potažený volant se sportovním designem, hlavice a manžeta radicí páky a madlo rucní brzdy v kuži; sportovní paket je dostupný pro všechny motorizace vozu ŠkodaSuperb, krome motoru 2,0/85 kW a 1,9 TDI PD/74 kW). Síový program je praktickým prvkem mimorádné výbavy, který je znám z modelových rad Fabia a Octavia. Nyní je v nabídce i pro všechny verze výbav modelu Superb. Skládá se ze sady trí sítí, které umožòují rozdelení zavazadlového prostoru na nekolik cástí a zároveò fixaci jednotlivých zavazadel v zavazadlovém prostoru tak, aby se zamezilo jejich samovolnému pohybu. K upevnení sítí slouží plastové príchytky a výklopná kovová oka.
Drobné modifikace se dockal brzdový systém, u kterého bylo optimalizováno chlazení predních brzd. Brzdový systém prední nápravy tak získal ješte vyšší úcinnost, která se projevuje zvýšeným komfortem pri brzdení v extrémním zatížení a také vyšší životností brzdových kotoucu. V souvislosti s tímto zlepšením dochází ke zvetšení stávajícího rozchodu kol prední nápravy o 6 mm.
Aleš Vanek © Copyright 2001-2005