|
.: Mexická Rallye :. |
|
|
Deváté a trinácté místo obsadili v cíli Mexické rallye jezdci týmu
ŠkodaMotorsport Armin Schwarz a Jani Paasonen. Nove homologovaná Fabia WRC 05 prokázala zlepšení svých
vlastností, tým však doplatil na absenci drívejších zkušeností z nárocných podmínek, které si vybíraly svou daò již pred zacátkem souteže.
První etapu tretího podniku letošního svetového šampionátu v rallye zakoncil Armin Schwarz na dvanácté pozici. V Mexiku tým
ŠkodaMotorsport poprvé nastoupil s nove homologovanou Fabií WRC 05 a Armina nepostihly behem prvního dne žádné technické
problémy. S mexickými tratemi však nemá žádnou zkušenost a pri svém prvním startu na stredoamerické souteži na kluzkých a rychlých úsecích zatím hledá optimální
rychlost.
Vystoupení Janiho Paasonena se prozatím zmenilo v nocní muru. Na ctvrtecním shakedownu ho potkaly podobné problémy jako další ctyri prední tovární jezdce.
Pri posledním prujezdu testovací trati najel na kámen a u motoru Fabie WRC 05 prorazil olejovou vanu.
Nová pravidla rozdelila šampionát do dvojic souteží, ve kterých musí být ve voze namontován stejný motor. Protože Mexická rallye je teprve první z nich a agregát
musí vydržet ješte následující Rallye Nový Zéland, nemel tým jinou volbu, než odpoledne motor vymenit. Jani zajel na první rychlostní zkoušce souteže šestý nejrychlejší
cas. Hned v následující mel ale nedaleko jejího cíle nehodu, pri které poškodil prední a levou zadní cást Fabie WRC 05. Ze souteže odstoupil a podle nových
pravidel muže do druhé etapy nastoupit s casovou penalizací za každou zmeškanou rychlostní zkoušku.
ctvrtecní zahajovací ceremoniál v centru historického mesta Guanajuato mel jedinecnou atmosféru. Okolo 25ti tisíc diváku zaplnilo úzké ulicky a strechy prilehlých domu,
aby videlo pri tradicní mexické fieste defilé všech predních jezdcu mistrovství sveta.
Armin Schwarz: "Dnešní trate jsem moc neznal a tak jsem zacal ponekud opatrneji. Povrch rychlostních zkoušek byl pokryt vrstvou velmi jemného prachu a byl velmi
kluzký. Bez pruzkumných posádek je velmi težké odhadnout prilnavost na jednotlivých úsecích. S autem jsem nemel žádný technický problém. Musím pouze získat vetší
sebeduveru."
Jani Paasonen: "©estý cas na první rychlostní zkoušce byl opravdu skvelým startem do souteže. Druhá erzeta byla ale velmi kluzká a auto se na ní chovalo nervózne.
Asi na tretím kilometru jsem poškodil levou zadní cást Fabie WRC 05, ale nejvetší problém prišel osm kilometru pred jejím cílem. Byla tam dvojice svázaných
zatácek, z nichž první byla rychlá pravá. Do té jsem najel príliš rychle a do následné levé jsem byl ve špatné stope. Vyjel jsem z trati a nemohl se dostat zpet. Byla
to moje školácká chyba, s autem nebyl sebemenší problém."
Martin Mühlmeier (vedoucí týmu ŠkodaMotorsport): "Dnešek pro nás zacal dobre a Janiho šestý cas na první rychlostní zkoušce
vypadal nadejne. ©testena nás ale opustila a to je pro nás zklamáním. Armin byl dnes trochu príliš opatrný a zítra musí získat více sebeduvery a zrychlit. Jsem ale
potešen tím, že pri prvním startu s novou Fabií WRC 05 se nám zatím vyhýbají jakékoli technické problémy."
Po druhé etape Mexické rallye patrí jezdcum týmu ŠkodaMotorsport Arminu Schwarzovi a Janimu Paasonenovi devátá a
ctrnáctá pozice. Oba zajeli casy mezi osmickou nejlepších, ale v nárocné souteži, pri které se mnoho predních jezdcu dostalo do problému, bylo velmi duležité jet
s rozvahou a vyvarovat se zbytecného riskování. Arminova tretí startovní pozice jej navíc stála drahocenný cas. Na obtížných tratích, pokrytých prašnou šotolinou
a kamením, cistil ideální stopu pro jezdce za ním. Presto mu devátá pozice prubežného poradí zarucuje prozatímní umístení na bodované pozici pro tým.
Jani se po pátecní nehode vrátil do souteže s opravenou Fabií WRC 05. Pri svém debutu v souteži MS prokazovala stále se zlepšující výkonnost. Na druhé rychlostní
zkoušce druhé etapy byl Jani osmý nejrychlejší, ale pak se opatrnejší jízdou snažil vuz chránit pred dalším poškozením. Zejména nárocný byl hodne kamenitý tretí úsek,
který dokonale proveril odolnost nového vozu.
Armin Schwarz: "Tretí rychlostní zkouška byla mnohem nárocnejší, než dve predchozí. Bylo to trochu jako na Acropolis. Na takovémto povrchu jsem mel ponekud více
prilnavosti a vrátila se mi sebeduvera, kterou jsem dríve postrádal. Odpoledne jsem zmenil nastavení diferenciálu a chování vozu se ješte zlepšilo. Na RZ10 auto ale
prestávalo brzdit. Problémy s brzdami tu mel snad každý a nyní už nemá smysl riskovat."
Jani Paasonen: "Na prvních dvou rychlostních zkouškách jela Fabia WRC 05 dobre, ale tretí úsek byl posetý kamením. Pokoušel jsem se jet trochu opatrneji,
ale možná to bylo až príliš. Tra» však byla stejne rozbitá, jako pri ctvrtecním shakedownu. Na poslední sobotní erzete jsem byl sedmý a myslím, že to mohlo být ješte
lepší. Porád jsem jel ale s pocitem, že bych nechtel vuz znovu poškodit."
Martin Mühlmeier (vedoucí týmu ŠkodaMotorsport): "Naše celková pozice možná není tak špatná, ale dosahované casy nebyly tak
dobré, jaké by se mi líbily. Fabia WRC 05 znovu potvrdila svoji spolehlivost a nejduležitejší se nyní na této souteži jeví pouhé dojetí až do cíle."
Deváté a trinácté místo obsadili v cíli Mexické rallye jezdci týmu ŠkodaMotorsport Armin Schwarz a Jani
Paasonen. Nove homologovaná Fabia WRC 05 prokázala zlepšení svých vlastností, tým však doplatil na absenci drívejších zkušeností z nárocných podmínek, které
si vybíraly svou daò již pred zacátkem souteže.
Stejne jako mnoho dalších jezdcu, poškodil Jani Paasonen olejovou vanu motoru své Fabie WRC 05 již na ctvrtecním shakedownu. Tým musel motor vymenit,
ale Finovo úcinkování v souteži nemelo dlouhého trvání. Po slibném šestém case v úvodní rychlostní zkoušce, havaroval a odstoupil hned na následujícím úseku. Díky
novým pravidlum se mohl do souteže vrátit v druhé a tretí etape, s velkou casovou ztrátou však nemel jakoukoli šanci dosáhnout dobrého výsledku.
Arminovi v Mexiku chybela potrebná sebeduvera a navíc startoval od druhého dne na trate kluzkých rychlostních zkoušek jako tretí v poradí. To jeho problémy ješte
umocnilo, ale díky spolehlivosti nového vozu byl schopen dokoncit soutež mezi desítkou nejlepších a získat pro tým ŠkodaMotorsport
další bod do šampionátu znacek.
Armin Schwarz: "Dnes jsme meli prostý úkol; dokoncit bezpecne soutež a udržet se na bodované pozici. Byla to nárocná rally a více než se svými výsledky jsem byl
spokojený s výkonem Fabie WRC 05."
Jani Paasonen: "Na poslední rychlostní zkoušce se nám porouchalo automatické razení a navíc jsme narazili do krávy, která se splašila po pruletu vrtulníku.
Fabia WRC se ráno chovala lépe, ale po slibném zacátku na první rychlostní zkoušce, jsem svým výkonem velmi zklamán."
Martin Mühlmeier (vedoucí týmu ŠkodaMotorsport): "Jsem spokojený s tím, že jsme s novým vozem nemeli žádné vetší technické
problémy. Pokud ale chceme dosahovat odpovídajících výsledku, musíme být rychlejší."
Žádná z letošních rychlostních zkoušek není vzdálena od centra souteže více než 50 kilometru, což z Mexické rallye cinilo jednu z nejkompaktnejších souteží šampionátu. |
|
Výsledky |
1. |
Solberg, Mills |
Subaru Impreza WRC |
3:41:06,2 |
2. |
Gronholm, Rautiainen |
Peugeot 307 WRC |
+ 34,5 |
3. |
Martin, Park |
Peugeot 307 WRC |
+ 1:38,3 |
4. |
Loeb, Elena |
Citroen Xsara WRC |
+ 3:51,1 |
5. |
Rovanpera, Pietilainen |
Mitsubishi Lancer WR05 |
+ 3:58,1 |
6. |
Gardemeister, Honkanen |
Ford Focus RS WRC 04 |
+ 4:05,6 |
7. |
Warmbold, Orr |
Ford Focus RS WRC 04 |
+ 6:01,0 |
8. |
Panizzi, Panizzi |
Mitsubishi Lancer WR05 |
+ 6:01,7 |
9. |
Schwarz, Wicha |
Škoda Fabia WRC 05 |
+ 8:05,3 |
10. |
Duval, Prevot |
Citroen Xsara WRC |
+ 16:14,2 |
13. |
Paasonen, Vainikka |
Škoda Fabia WRC 05 |
+ 29:04,8 |
|
|
|