Po debutu nove homologované Fabie WRC 05 v Mexiku se tým
ŠkodaMotorsport opet predstaví mimo Evropu, ke ctvrtému podniku letošního mistrovství sveta v automobilových soutežích mírí na
jižní polokouli. Rallye Nový Zéland (7. - 10. dubna) je geograficky nejvzdálenejší souteží od základny týmu v Mladé Boleslavi.
Prestože je Armin Schwarz nejzkušenejším jezdcem soucasného jezdeckého pole, na Novém Zélandu startoval pouze ctyrikrát. V roce 1994 se tu však umístil
na stupních vítezu. Za volant druhé Fabie WRC 05 se pri svém novozélandském debutu posadí finský jezdec Janne Tuohino. Finská posádka nahradí puvodne
nominovanou dvojici Jani Paasonen - Jani Vainikka. Duvodem rozhodnutí je vetší zkušenost Janneho za volantem vozu kategorie WRC.
Rallye Nový Zéland slaví letos 35. výrocí svého vzniku a její trate se teší mezi jezdci veliké oblibe. Plynulost místních erzet a cetná prírodní zvlnení terénu
jim dávají príležitost prokázat své dovednosti za vysokých rychlostí. Zejména poslední den souteže nabízí v nádherné scenérii severní cásti ostrova možnost porídit
snad nejkrásnejší zábery z celého svetového šampionátu.
Nový aerodynamický tvar Fabie WRC 05 by mel ideálne vyhovovat charakteru místních tratí. Behem dosavadních souteží letošní sezony prokázal vuz, a» již v minulé,
nebo soucasné specifikaci, že jeho konkurenceschopnost stále stoupá. Prozatím se však tento fakt nedarí týmu zúrocit v bodovém hodnocení šampionátu.
Armin Schwarz: "Nový Zéland je z pohledu jezdce ideální souteží a mel by vyhovovat naturelu našeho vozu. Je to velmi rychlá soutež a je treba najít správný
kompromis mezi sebeduverou a obezretností. Charakter tratí umožòuje jízdu na plný plyn, ale není dobré si verit prespríliš. Zvlášte, pokud jsou trate suché a sypká
šotolina na nich velmi kluzká. Vlhké trate jsou prijatelnejší a nabízejí mnohem vetší prilnavost. Vzhledem k práve probíhajícímu novozélandskému podzimu nejsou srážky
vyloucené."
Janne Tuohino: "Prestože budu startovat na Novém Zélandu poprvé, urcitou zkušenost s místními tratemi mám. V roce 2003 jsem tu absolvoval seznamovací jízdy a už
tehdy jsem si ríkal, že bych tuto soutež moc rád jel. Charakter nádherných úseku mi místy pripomíná Finsko. Trate budou kluzké, takže startovní pozice bude pro každý
den velmi duležitá."
Martin Mühlmeier (vedoucí týmu ŠkodaMotorsport): "Zmena naší puvodní prihlášky je taktickým rozhodnutím. V Mexiku jsme
videli, že nová Fabia WRC 05 je o krok dál, než predchozí model. Nebyli jsme ale schopni dokoncit soutež s výsledkem, který by její skutecné kvality odrážel.
S Arminem a Jannem nasazujeme dva velmi zkušené jezdce. Jejich úkolem bude zkušenosti co nejlépe využít behem podniku, který by mel našemu vozu vyhovovat. Od pocátku
sezony jsme dosahovali dobrých dílcích výkonu, ale ne nejlepších výsledku. Na Novém Zélandu se musíme pokusit dojet s obema vozy bez problému do cíle a zároveò
dosáhnout úrovne výkonu a rychlosti, jaké jsme již u Fabie WRC prokázali. Tímto zpusobem mužeme zakoncit soutež s výsledkem, jaký si zasloužíme."
Rallye Nový Zéland v detailech
Základnou Rallye Nový Zéland je Auckland, který je díky nadšení místních obyvatel pro lodní plachtení proslulý rovnež jako "mesto plachet". Soutež zacíná
ve ctvrtek 7. dubna slavnostním startem na místním nábreží.
V pátek a v sobotu se posádky vydají na sever od Aucklandu do Paparoa. První etapa zahrnuje osm rychlostních zkoušek o celkové délce 129,22 kilometru. Rozdelena je do
dvou skupin po ctyrech úsecích. Dalších šest merených úseku nedaleko Paparoa je pripraveno na sobotu. Druhou etapu, dlouhou 139,49 kilometru, zakoncí dva prujezdy
diváckými rychlostními zkouškami nedaleko výstavište Manukau v Aucklandu. V nedeli nebude behem ctyr rychlostních zkoušek povolena servisní zastávka a jezdci zamírí
na jih od centra souteže. Soucástí posledního dne jsou i dva prujezdy legendární Whaanga Coast. Cílová rampa v Aucklandu privítá víteze v 15:30 místního casu.
casový posun oproti stredoevropskému letnímu casu je +10 hodin. |