Po zámorských soutežích v Mexiku a na Novém Zélandu se svetový
šampionát vrací na evropský kontinent. Jeho pátým kolem bude ve dnech 28. dubna - 2. kvetna Italská rallye - Sardinie. Na její start se postaví dve Fabie WRC
05 s posádkami Armin Schwarz/Klaus Wicha a Janne Tuohino/Mikko Markkula.
Poprvé se Sardinie stala soucástí MS loni v ríjnu a jela se za horkého a slunecného pocasí. ©otolinové trate ostrova, který je nazýván milionárským rájem, jsou
v prímém kontrastu s asfaltovým podnikem se strediskem v San Remu, kde se Italská rallye až do té doby odehrávala. Úzké cesty s nezpevneným povrchem jsou
lemovány velkými balvany a jsou nárocné na odolnost podvozkových cástí vozu všech posádek.
Armin Schwarz vedl na tomto podniku loòskou sestavu týmu ŠkodaMotorsport. Chripka mu ale zabránila, aby si z italského
podniku odvezl príjemnou zkušenost. Janne Tuohino bude na Sardinii starovat poprvé a na svuj debut se už velmi teší.
Italská rallye – Sardinie odstartuje druhou ctvrtinu letošní sezony, která se pojede výhradne na šotolinovém povrchu. Behem devíti týdnu absolvují týmy ctyri
podniky. Po Sardinii následují Kypr, Turecko a recko. Každá z techto drsných souteží dokonale proverí kvality podvozku vozu a fyzickou
kondici všech posádek.
Armin Schwarz: "Loni jsme velmi záhy zjistili, že soutež nemá nic spolecného s nekdejší Sardinií. Trate jsou úzké a zatáckovité s velkým množstvím sypké šotoliny
na povrchu. Letos se jede o hodne dríve a dusledkem mohou být velké odlišnosti. Na testech pred souteží jsme tu nemeli dobré pocasí a je dost možné, že nás ceká letošní
první deštivý podnik. V každém prípade je tu duležité zabrat a být rychlý hned od startu."
Janne Tuohino: "Po Novém Zélandu jsme absolvovali dobré testy na Sardinii, opravdu blízko základny souteže v Olbia. Najel jsem asi 300 kilometru a díky nim jsem
se na tomto mekkém a píscitém povrchu hodne naucil. Nikdy jsem tu ješte nejel, ale trate jsou úzké a technické, což by melo mému stylu vyhovovat. Jezdil jsem zatácky
hodne ze široka, což je urcite dobré pro fanoušky, ale ne pro dosahované casy! To tady samozrejme nebude fungovat."
Martin Mühlmeier (vedoucí týmu ŠkodaMotorsport): "Zámorské souteže pro nás ocividne nebyly príliš dobré, ale jsme zpátky
v Evrope a ocekáváme lepší výsledky. Pred touto souteží jsme absolvovali specifický test, díky kterému strávili Armin i Janne ve voze více casu a melo by se to odrazit
na jejich zkušenostech s tímto konkrétním povrchem. Pred Mexikem ani pred Novým Zélandem to nebylo možné, protože pravidla testování v techto oblastech zakazují."
Italská rallye – Sardinie v detailech
Základnou souteže je prístav Olbia na severovýchode ostrova, který se stal, se svými restauracemi, butiky a nádhernými scenériemi, oblíbeným místem mnoha
milionáru a módních návrháru. Mistrovství sveta v rallye se sem vrací po šesti mesících a slavnostní zahajovací ceremoniál je naplánován na ctvrtek 28. dubna. Jeho
dejištem bude malebný prístav Porto Rotondo, asi 17 kilometru severne od Olbie.
První etapa odstartuje v pátek a budou ji tvorit tri rychlostní zkoušky, každá se dvema prujezdy. Celkem na posádky první den ceká 139,70 merených kilometru. V sobotu
pribude dalších pet úseku, mezi nimiž nechybí ani nejdelší rychlostní zkouška Tandalo. Z celkových 144,01 kilometru ukrojí dvakrát 38,77. Po dvou dnech strávených
v horách na sever a severozápad od Olbie se presunou jezdci k nejkratší a záverecné etape na západ od tohoto mesta. ©est rychlostních zkoušek bude mít celkovou délku
66,32 kilometru a po jejich absolvování je první posádka ocekávána na cílové rampe v Porto Rotondo ve 14:30 hodin. |